Jean Piaget va ser un pedagog del segle XX que va elaborar uns estudis sobre la infància que revolucionarien el món de l’ensenyament. Actualment, la seva teoria ens serveix com a punt de referència per a la metodologia utilitzada a les nostres aules.
Segons Piaget, la intel·ligència del nostre fill es veu representada en diferents estadis de desenvolupament, quatre en total, tot i que a nosaltres ens interessen els dos primers estadis.
El primer estadi es diu estadi sensoriomotor i és l’etapa del naixement fins els dos anys de vida i el segon s’anomena estadi de representacions mentals simbòliques, i acaba quan l’infant té sis o set anys.
Piaget amb un dels seus fills.
Piaget ens ensenya que els principis de la lògica comencen a desenvolupar-se més aviat encara que el llenguatge a partir de diferents mecanismes: l’assimilació (abstreu i discrimina la nova informació) i l’acomodació (interiorització de noves experiències).
És a dir, el nen va guanyant coneixement a partir de la seva experimentació amb els objectes i elements del seu entorn, per això és molt important el joc, ja que jugant podem treballar els diferents conceptes logicomatemàtics.
Per a Piaget, quan un nen juga ajuda al cervell a afavorir les estructures mentals que parlàvem a l’entrada <<Què és la logicomatemàtica i que té a veure amb els nostre fills?>>.
El joc simbòlic (que forma part de l’estadi de representacions mentals simbòliques) és aquell on l’infant imita a l’adult: joc de metges, la cuina, la perruqueria, el joc de mares i pares... i és molt important deixar que els nens juguin a partir de la seva imaginació i experimentació i no donar-lis massa regles en quant el joc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario