domingo, 28 de octubre de 2012

Piaget, el pedagog del desenvolupament cognitiu.

Jean Piaget va ser un pedagog del segle XX que va elaborar uns estudis sobre la infància que revolucionarien el món de l’ensenyament. Actualment, la seva teoria ens serveix com a punt de referència per a la metodologia utilitzada a les nostres aules.

Segons Piaget, la intel·ligència del nostre fill es veu representada en diferents estadis de desenvolupament, quatre en total, tot i que a nosaltres ens interessen els dos primers estadis.

El primer estadi es diu estadi sensoriomotor i és l’etapa del naixement fins els dos anys de vida i el segon s’anomena estadi de representacions mentals simbòliques, i acaba quan l’infant té sis o set anys.
  Piaget amb un dels seus fills.

Piaget ens ensenya que els principis de la lògica comencen a desenvolupar-se més aviat encara que el llenguatge a partir de diferents mecanismes: l’assimilació (abstreu i discrimina la nova informació) i l’acomodació (interiorització de noves experiències).

És a dir, el nen va guanyant coneixement a partir de la seva experimentació amb els objectes i elements del seu entorn, per això és molt important el joc, ja que jugant podem treballar els diferents conceptes logicomatemàtics.

Per a Piaget, quan un nen juga ajuda al cervell a afavorir les estructures mentals que parlàvem a l’entrada <<Què és la logicomatemàtica i que té a veure amb els nostre fills?>>.

El joc simbòlic (que forma part de l’estadi de representacions mentals simbòliques) és aquell on l’infant imita a l’adult: joc de metges, la cuina, la perruqueria, el joc de mares i pares... i és molt important deixar que els nens juguin a partir de la seva imaginació i experimentació i no donar-lis massa regles en quant el joc.

No hay comentarios:

Publicar un comentario