Hi ha quatre mecanismes que els infants utilitzen instintivament per facilitar el procés logicomatemàtic: la manipulació, la imitació (joc simbòlic), la classificació i la representació.
1. Manipulació:

La millor manera de exercitar la manipulació és amb l’activitat lúdica, és a dir, amb jocs manuals (enganxar, resseguir...), amb jocs de construcció, amb una simple informació sensorial (deixar-los objectes de la vida quotidiana per a que els manipulin = panera dels tresors).
2. Imitació:

Per això és important afavorir el joc simbòlic a casa amb materials com: cuina, estris te metge, nines, disfresses... i podem participar amb ells quan ens ho demanin.
3. Classificació:
Podem observar que el nostre fill comença a agrupar els objectes segons les seves semblances (agafen només les pilotes, comencen a fer parelles...), en resum, comença a reunir i a separar.
4. Representació:
Comença a entendre la diferència i la relació entre el significat i el significant, és a dir, apareix el símbol i el signe. Això vol dir que el nostre fill al veure a un paper un somriure dibuixat ell el relaciona amb la felicitat. O, un altre exemple, si veu a un paper un nen plorant ell entén que el "nene està trist".
No hay comentarios:
Publicar un comentario